باربری در ظفر ، اتوبار در ظفر

باربری ظفر ، اتوبار ظفر : ارائه خدمات باربری در ظفر ( اسباب کشی، بسته بندی، سرویس باربری، لوازم بسته بندی )

باربری در ظفر ، اتوبار در ظفر

باربری ظفر ، اتوبار ظفر : ارائه خدمات باربری در ظفر ( اسباب کشی، بسته بندی، سرویس باربری، لوازم بسته بندی )

اسباب کشی کنیم !

قبل از بسته بندی وسایل :
تجربه ی یک اسباب کشی راحت و حمل اثاثیه ی منزل بدون دغدغه ، بسته بندی خرده ریز و اقلام درشت بصورت اصولی و درست آنهم بدون حضور یک گارگر عالی برای یک کارگر در منزل آنقدرها هم سخت نیست ، کافیست اصول درست جهت جابجایی وسایل منزل را با دقت بیاموزیم.
1- ابتدا لیستی از کارهایی که باید انجام گیرند، با حفظ ترتیب و زمان بندی و همچنین لوازمی که باید جابه جا شوند، برروی کاغذ یادداشت کرده، سپس مرحله بسته بندی اقلام ریز و درشت را آغاز کنید
2- برای بسته بندی به موارد زیر نیاز است: طناب، جعبه های ضخیم مقوایی در اندازه های مختلف (شما می توانید این قبیل جعبه ها را از فروشگاه هایی مانند سوپر مارکت ها به مبلغ اندک خریداری کنید)، جعبه های پلاستیکی یا چوبی مخصوص میوه، پارچه، چسب نواری محکم و پهن، منگنه، برچسب، بند، پلاستیک های حباب دار مخصوص بسته بندی شکستنی ها، روزنامه های باطله، ماژیک درشت مشکی یا آبی و قرمز.
3- پیش از بسته بندی، لوازم را شسته و یا پاک کنید. البته این مسئله در مورد ظروف مصرفی مثل لیوان ها، آئینه، کریستال ها و امثال اینها باید به صورت مجدد در محل جدید نیز انجام گیرد.  
4- پیش از بسته بندی خرده ریزها و قرار دادن آنها در جعبه ها، تعداد آنها را شمارش کنید تا کاستی ها قبل از بسته بندی اقلام و حمل و جابجایی وسایل مشخص شود.
5- به منظور جلوگیری از کثیف شدن فرش و به خصوص ریشه های آن به هنگام جابه جایی، ابتدا پارچه ای را در قسمت ریشه ها به صورت دولا به گونه ای قرار دهید که ریشه در بین دو لایه پارچه واقع شود، سپس فرش را با پارچه لوله کنید. در نهایت اگر پارچه بزرگ دیگری در دسترس دارید، به دور فرش لوله شده نیز بپیچید.
6- اگر مبلمان شما دارای روکش پارچه ای است، پیش از چفت کردن مبلها همه مبل ها را با روکش مخصوص شان بپوشانید.
7- اشیا و کالاهای قیمتی را در پروسه اسباب کشی وارد نکنید. و حتما قبل از اسباب کشی به منزل یکی از نزدیکانتان برده تا پروسه اسباب کشی به پایان برسد.

توصیه هایی هنگام بسته بندی وسایل
انگلیسی ها می گویند ۳بار اسباب کشی کردن به اندازه یک آتش سوزی به شما ضرر می رساند. اسباب کشی آنقدر کار سختی است که حتی تصور آن ممکن است شما را به وحشت بیندازد، اما از آن گریزی نیست ولی میتوانیم با رعایت برخی از قوانین این ترس را به خاطره ای به یادماندنی و یک اسباب کشی راحت تبدیل کنیم.
1. قوانین چیدمان درون جعبه را رعایت کنید.
وسایل ریز را داخل کارتن‌های بزرگ و وسایل بزرگ را داخل کارتن‌های کوچک قرار دهید هنگام بسته‌بندی خرده ریز ها و اقلام درشت، وسایل کوچک را داخل کارتن‌های بزرگ و وسایل بزرگ را داخل کارتن‌های کوچک قرار دهید. چون از نظر علم فیزیک احتمال شکستن وسایل سنگین در وسط جعبه‌های بزرگ بیش‌تر است.
2. بگذارید خرت‌وپرت ها داخل دراور باقی بماند.
اگر در داشتن کارتن خالی محدودیت دارید یا انتقال وسایل دراور به کارتن برایتان مشکل است، در صورتی که داخل کشوها وسایل شکستنی نیست، بگذارید وسایل داخل کشو باقی بماند. کشوها را با چسب‌نواری به بدنه کمد یا دراور محکم کنید. دقت کنید که دراور رنگ شده نباشد. نگذارید نوارچسب مدت طولانی روی دراور باقی بماند و چسب زدن را در آخرین لحظه جابه‌جایی انجام دهید.
3. درب کارتن را درست بچسبانید.
جهت حمل اثاثیه ی منزل بعد از پر کردن کارتن و قبل از جابه جا کردن آن باید کارتن ها را قفل کنید. قفل کردن کارتن به این شکل است که باید اول تکه بزرگ تر در کارتن را تا کنید. بعد در یک جهت بقیه تکه ها را روی هم تا کنید و در آخر سمت آزاد تکه اول را روی تکه چهارم قرار دهید. سپس از نوار چسب پهن استفاده کنید. بسته به اندازه کارتن نوار چسب را به شکل چهارخانه روی در کارتن بچسبانید. هر نوار را تا ۱۵سانتی متر از در به سمت پایین امتداد دهید تا باز نشود.
4. اندازه جعبه ها را درست انتخاب کنید.
معمولا برای اسباب کشی باید از مدتی قبل به سوپر محله سفارش کارتن دهید. او برای شما کارتن کنار می گذارد. سوپر مارکت هایی هم هستند که می توانید از آنها کارتن بخرید. بهتر است وسایل سنگین مثل کتاب را در کارتن های کوچک و وسایل سبک مثل پتو، بالش و لحاف را در کارتن های بزرگ بگذارید. با این روش حمل و نقل کارتن ها برایتان آسان تر خواهر بود و به علاوه با قرار دادن وسایل سنگین در کارتن های بزرگ استحکام کارتن کم می شود و ممکن است پاره شود.
5. به ترتیب بسته بندی کنید.
اگر وسایل اتاق های مختلف در هم باشند، برای چیدن وسایل به مشکل خواهید خورد. وسایل هر اتاق باید در کارتن های جداگانه ای باشند و روی کارتن ها با دقت بنویسید در جعبه چه وسایلی گذاشته اید. با این روش می توانید وقتی به مقصد رسیدید، کارتن های هر اتاق را در جای خود بگذارید و بعد به مرور و با آرامش شروع به چیدن آنها کنید. در غیر این صورت موقع بیرون آوردن وسایل با وسیله های زیادی که بیرون از کارتن ها ریخته شده اند مواجه خواهید شد که به نظر می رسد هیچ وقت مرتب نخواهند شد.
6. جای خالی باقی نگذارید.
سعی کنید در جعبه ها جای خالی باقی نماند. البته خالی ماندن بخش هایی از جعبه ها اجتناب ناپذیر است. برای پر کردن آنها می توانید از حوله، دستمال های آشپزخانه یا در نهایت روزنامه مچاله شده استفاده کنید. جعبه ای که بخش های خالی دارد، نامتعادل بوده و ممکن است له شود و وسایل درون آن آسیب ببیند.
7. وسیله های گران قیمت را جداگانه بسته بندی کنید.
ظروف چینی، کریستال ها، تابلوهای گران قیمت و…روش های بسته بندی خاصی دارند. برای بسته بندی شکستنی ها باید حتما دور آنها روزنامه یا محافظ های دیگر بگذارید و بعد از بسته بندی به کارکنان شرکتی که حمل و نقل را انجام می دهند، بگویید برای حمل این کارتن ها و جای آنها در کامیون، کارهای لازم را انجام دهند.
8. حمل و نقل گل و گیاه.
اگر شما اهل گل و گیاه هستید، باید این دوستان سبز خانه‌تان را هم در این حمل‌ونقل همراهتان به خانه جدید ببرید. برای گلدان‌های بزرگ و سنگین چاره‌ای نیست جز اینکه به همان ترتیب در کامیون قرار دهید و حمل کنید. ولی درباره گلدان‌های کوچک، می‌توانید مجموعه‌ای از آنها را در یک جعبه محکم مقوایی، چوبی یا پلاستیکی قرار داده و داخل هر یک از گلدان‌ها چوبی به بلندی ارتفاع بلندترین گیاه فرو کنید. سپس پلاستیکی نازک را روی سطح دهانه و طرفین جعبه و همچنین پایه‌های چوبی فرو رفته در گلدان‌ها قرار داده و با چسب محکم کنید و منافذی را برای تنفس گیاه باز بگذارید.

9. پایه‌های مبل و اتصالات وسایل را جداگانه بسته‌بندی کنید.

هنگام جابه‌جایی ممکن است چرخ‌‌های مبل‌ها کنده شوند. بنابر این قبلا آن‌ها را جدا کرده، بسته‌بندی و برچسب بزنید. این که مربوط به کدام مبل هست را هم یادداشت کنید. این روش را در مورد تابلوها، قاب عکس‌ها و آینه‌ها هم به کار ببرید. بعضی از قاب‌ها یا آینه‌ها با پیچ یا وسایل خاصی آویزان شده‌اند و هنگام جابه‌جایی ممکن است گم شوند. آن‌ها را داخل کیسه نایلون بسته‌بندی کرده، روی وسیله بچسبانید و یا جداگانه با برچسبی که روی آن اسم وسیله را نوشته‌اید، کنار وسایل مشابه قرار دهید
اشتباهات بزرگ اسباب کشی 
آیا دوست دارید از به هم ریختگی های خانه هنگام اسباب کشی و آشفتگی هنگام بسته بندی اقلام ریز و درشت که همیشه درگیر آن هستید خلاص شوید؟ می توانید با کنار گذاشتن اشتباهاتی که در ادامه این مطلب ذکر کرده ایم، تاحدی از این مشکل رها شوید و بتوانید به اوضاع سروسامان دهید و یک اسباب کشی آسان و جابجایی راحت را تجربه کنید.
۱. فکر نکردن پیش از شروع کار
هنگامی که افراد تصمیم به جابجا کردن وسایل می گیرند ، اصولا به فضاهای موجود و کاربردهای آن توجه نمیکنند ، کارشان را آغاز می کنند و با کوهی از وسایل که نمی دانند کجا باید بچپانند روبه رو می شوند. برای جلوگیری از این مشکل، کافیست چند روز قبل از جابجایی به برنامه ریزی جهت سازمان دهی وسایل اقدام کنید ،سعی کنید در مورد اینکه چگونه بهترین استفاده را می توان از این فضا داشت، فکر کنید .بیندیشید که چه کسی قرار است ازین فضا و وسایل استفاده کند خوب فکر کنید این راه حل کلید طلایی جابجایی راحت وسایل است.
۲. فراموش کردن اقدامات پیشگیرانه
شما می توانید خیلی سریع از انبار شدن وسایل در یک جا خودداری کنید اما حتما باید قبل از اسباب کشی وسایل اضافی را از وسایل دیگر خارج کرده و به دور بریزید.
3. خرید محصولات سازمان دهنده، بعد از اسباب کشی، مشکل را برطرف می کند
محصولات سازمان دهنده لزوما مشکلات به هم ریختگی های خانه را برطرف نمی کند بهترین جاکفشی دنیا را هم که بخرید، اگر کفش های خود را درست داخل آن قرار ندهید کمکی به شما نخواهد کرد. جهت خرید وسایل سازمان دهنده بعد از اسباب کشی و شناخت نیاز اقدام به خرید کنید.
4. برنامه برای دور ریختن وسایل اضافه و غیر قابل استفاده

هنگام مرتب کردن و جمع آوری وسایل داخل کمد معمولا با کوهی از لباس ها و وسایلی مواجه می شویم که هفته ها و شاید ماه هاست از آنها استفاده نکرده ایم. بهتر است اینگونه وسایل را به افراد نیازمند ببخشیم. یا حتی در یک بسته بندی جدا در کنار سطل زباله قرار دهید تا افرادی که پسماندها را جمع آوری می کنند آنها را بردارند.
5. قرار دادن وسایل در جایی به طور موقت
یکی از اشتباهات رایج در اسباب کشی قراردادن وسایل بطور موقت در جایی دیگر است به هوای اینکه بعد از اسباب کشی به سراغ آنها رفته و در پروسه ی اسباب کشی از دست آنها خلاص خواهیم بود ، این باعث میشود که ما هنگام چیدمان و جابجایی وسایل منزل آنها را فراموش کرده و باعث ایجاد آشفتگی میشود.
6. انبار وسایل به امید اینکه روزی مرتب شوند و یا بکار بیایند
جهت خلاصی از وسایل ، بعد از جابجایی و حمل اثاثیه به منزل جدید خیلی از وسایل را در انبار میگذاریم به امید اینکه روزی از آنها استفاده کنیم یا آنها را مرتب کنیم ؛ این اشتباه بزرگیست که هم انرژی زیادی از خانم خانه میگیرد و هم وقت زیادی تلف میشود بهتر است که در قبل از اسباب کشی اینگونه فکر کنیم که امکان انبار کردن هیچ وسیله ای را نداریم.
7. همه ی کارها را بر عهده ی یک نفر بودن
گاهی اینگونه می اندیشیم که برای حاکم کردن نظم همه ی کارها را باید بر عهده ی یک نفر بگذاریم ، این کار فشار زیادی بر فرد وارد میکند ، دقتش را پایین آورده و راندمان انرژی اش کم میشود.بهتر است اینگونه فکر کنیم که جابجایی وسایل را بر عهده ی یک نفر بگذاریم.
سیستم غذایی هنگام اسباب کشی
در هنگام اسباب کشی به دلیل افزایش حجم استرس وارد شده به افراد و افزایش حجم موضوعات فکری از جمله موضوع بسته بندی اقلام بزرگ ، بسته بندی خرده ریز ها ، چیدمان اثاثیه در منزل جدید ، انتخاب بهتری باربری و ... موضوع تغذیه کاملا فراموش میشود.
در اینجا توصیه هایی را در مورد نوع تغذیه جهت تجربه ی یک اسباب کشی راحت و سلامت با هم میخوانیم. در مورد غذا و تغذیه مخصوصا در روزهای آخر اسباب کشی برنامه ریزی کنید.
1- غذاهای کم انرژی و سبک را بین وعده هایی که غذا مفصل تر و پر انرژی تر است قرار دهید.
2- اگر فرصت تهیه غذای شما محدود است می توانید غذاهایی را در فهرست برنامه غذایی قرار دهید که سریع آماده می شوند.
3- برای جلوگیری از خرید مواد غذایی ، غذاهایی که وسایل و مواد کمتری برای تهیه نیاز دارند انتخاب و در فهرست خود قرار دهید.
4- از خوردن غذاهای پرچرب و سنگین پرهیز نموده زیرا علاوه بر کرختی و بیحالی و ایجاد نگرانی ، در صورت خم و راست شدن و فعالیتهای سریع سبب دل‌پیچه و حالت تهوع می‌شود.
5- تا حد امکان از خرید غذاهای آماده و فله ای خودداری کنید و در صورت اجبار حتماً هنگام خرید هر نوع مادة غذایی بسته ‌بندی ‌شده به تاریخ مصرف ، علامت استاندارد و کد بهداشت آن توجه کنید.
6- خوردن سوسیس، کالباس و کنسروهای مواد غذایی آماده را باید به حداقل رساند.
7- خوردن میوه و سبزیجات فراموش نشود.
8- هنگام خوردن میوه‌ها پوست آنها را بگیریم زیرا ممکن است پوست شما در اثر تماس مداوم با جعبه ها آلوده به میکروب شده باشد و شست و شوی مداوم برایمان مقدور نباشد.
9- در صورت امکان غذا و خورشت را به مقدار زیاد درست کرده و در ابعاد ظرفهای مختلف داخل فریزر گذاشته ، و هنگام نیاز از آن استفاده کنیم.
10- خشکبار حاوی مقدار زیادی کالری و پروتئین و خوردن آنها در سفر مجاز است. البته در خوردن آنها به مقدار زیاد خودداری شود.
11- از خوردن چیپس، پفک و مواد حاوی ترکیبات شیمیایی رنگی تا حد امکان خودداری شود.
کارهای فراموش شده در حین اسباب کشی
یک هفته مانده به جابجایی:
· مصرف مواد غذایی و غذاهایی را که زود فاسد می شوند و ماندگاری کمتری دارند، در الویت قرار دهید.
· اگر تصمیم دارید اشیایی را بفروشید یا دور بریزید، این کار را انجام دهید تا بیخود جلوی دست و پای شما را نگیرند.
· اگر باید تغییر آدرس خانه خود را اطلاع دهید این کار را انجام دهید.
یک روز قبل از اسباب کشی:
· یخچال و فریزر را تخلیه کرده وآنها را در صورت لزوم یخ زدایی وتمیز کنید.
· آخرین بسته بندی های خرده ریز و اقلام درشت را انجام دهید و اشیا ضروری که به محض ورود به خانه جدید به آنها نیاز دارید( از قبیل لباس راحتی، مسواک و خمیر دندان، غذای بچه و ...) را در یک کارتن قرار داده و روی کارتن محتویات آن را بنویسید
اسباب کشی بصورت زمانبدی شده
کی شروع کنیم،کی تمام کنیم؟
برای اینکه بتوانید برنامه ریزی درستی برای اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل داشته باشید، می توانید طبق این برنامه عمل کنید:
۲ماه مانده.
§ مرتب کنید: در خانه بگردید و تصمیم بگیرید کدام وسیله را می خواهید نگه دارید و کدام را نمی خواهید. علاوه بر این، جهت تجربه ی یک اسباب کشی راحت فکر کنید کدام وسیله به بسته بندی خاص نیاز دارد. بهتر است وسواس را در این مرحله کنار بگذارید.
§ فهرست درست کنید: یک فهرست از تمام وسایلی که قرار است جابه جا کنید تهیه کرده تا چیزی از قلم نیفتد.
§ مدارک را منظم کنید : سوابق تحصیلی مدرسه، سندها، شناسنامه ها، مدارک پزشکی و کل مدارک مهم خانواده را در یک کیف بگذارید تا در حمل و نقل آنها را گم نکنید.
یک ماه و نیم مانده.

§ وسایل لازم را سفارش دهید : شما برای اسباب کشی به تعدادی کارتن خالی در اندازه های مختلف نیاز دارید. هر گروه وسیله به کارتن خاصی نیاز دارد. می توانید آنها را از سوپرمارکت ها تهیه کنید. علاوه براین به طناب، چسب نواری پهن، تعدادی روزنامه و تکه پارچه برای پیچیدن دور شکستنی ها هم نیاز دارید.

§ دور ریختنی ها را دور بریزید : مصرف چیزهایی که نمی خواهید جابه جا کنید را شروع کنید. مثلا شروع به مصرف غذاهای فریزر کنید و تا جایی که می توانید مواد غذایی جدید نخرید.

یک ماه مانده.

§ شرکت باربری را انتخاب کنید : تاریخ اسباب کشی را با آن شرکت چک کنید و روی هزینه به توافق برسید. اگر می توانید یک قرار داد ببندید.

§ بسته بندی را شروع کنید : از وسایلی که کمتر از آنها استفاده می کنید شروع کنید. مثلا جعبه ابزار یا وسایل اسکی. روی هر بسته بنویسید در آن چه وسیله ای وجود دارد و آیا برای حمل آن توصیه خاصی لازم است یا نه جهت بسته بندی خرده ریز و اقلام درشت میتوانید از کارگر جهت کار در منزل استفاده کنید. .

§ وسایل مهم را کنار بگذارید : وسایلی مثل طلا و جواهر و مدارک را باید خودتان حمل کنید. به هیچ وجه آنها را در کارتن ها بسته بندی نکنید.

۲هفته مانده.

§ ماشین را تعمیر کنید : اگر از شهری به شهر دیگر اسباب کشی می کنید، لازم است ماشین را برای سرویس به تعمیرگاه ببرید تا در راه برای شما مشکلی پیش نیاید.

§ پس بگیرید : اگر وسیله ای را به کسی امانت داده اید یا در بانک نزدیک چیزی را به امانت سپرده اید، آنها را تحویل بگیرید.

یک هفته مانده.

§ جمع کردن را ادامه دهید: غیر از وسایل ضروری مثل یخچال، ظروف دم دستی و لباس هایی که می پوشید، تمام چیزهای دیگر را بسته بندی کنید. برای لباس ها می توانید از چمدان های خالی استفاده کنید.

یک روز مانده.

§ قطعی کنید : با شرکت حمل وتقل تماس بگیرید و تاریخ را قطعا مشخص کنید.

§ فریزر را از برق بکشید : در این روز دیگر لازم نیست چیزی در یخچال و فریزر شما باشد.

§ جمع کردن نهایی : یک دست لباس برای پوشیدن در روز اسباب کشی کنار بگذارید و بقیه وسایل و ظروف را جمع کنید.



همان روز.

مدیر باشید :

مواظب کارگرها باشید تا کارتن هایی که مواظبت می خواهند درست جابه جا شوند و تا اسباب کشی راحت تری داشته باشید.

زمانی که کارتن ها را در کامیون می گذارید ، دقت کنید کارتن های سنگین تر را پایین بگذارید تا فشار وسایل شما را له نکند.

وسایل بزرگ مثل پیانو، تلویزیون، یخچال ساید بای ساید و وسایل دیگر به روش های خاصی برای جابه جایی نیاز دارند که بهتر است آنها را به شرکت حمل و نقل بسپارید. وقتی دنبال شرکت می گردید بهتر است با دقت از آنها سؤال کنید برای بسته بندی این وسایل مبلغ جداگانه ای دریافت می کنند و امکانات خاصی در اختیارتان می گذارند یا نه. معمولا نرخ حمل یخچال ساید بای ساید و پیانو جداگانه حساب می شود

برای بار آخر : خانه خالی را کاملا بگردید. تمام کمدها و کابینت ها را باز کنید تا چیزی جا نماند.




بعد از اسباب کشی

توصیه هایی در مورد اقدامات بعد از اسباب کشی برای چیدمان سریع وسایل خانه.


به نظر می‌رسد باز کردن وسایل بعد از اسباب‌کشی تمامی ندارد. بعد از مرحله پراسترس و خسته‌کننده جابه‌جایی ( حتی تجربه ی یک جابجایی راحت ) و رسیدن به خانه جدید، اگر دوست دارید هرچه سریع‌تر و راحت‌تر هر چیزی را در جای مناسب قرار دهید از روش زیر استفاده کنید. البته ناگفته نماند که هر چه زودتر بسته بندی خرده ریز ها و اقلام درشت را باز کنید، زودتر به آرامش می‌رسید.

برای این منظور به شما پیشنهادی میدهیم:

· قبل از باز کردن وسایل ، لوازم ضروری مانند چاقو، پیچ‌گوشتی، میخ، چکش و سطل آشغال را آماده کنید تا به‌راحتی چسب‌ها را باز کرده، تابلوها را به دیوار زده و کارتن‌های خالی را دور بریزید.

· ابتدا تصمیم بگیرید که مبلمان و وسایل بزرگ مانند پیانو ، میز تلویزیون و تلویزیون و ... بهتر است در کجا قرار بگیرند. این باعث می شود یه نمای کلی نسبت به چیدمان منزل در ذهن شما مجسم شود. هیچ‌وقت بدون مشخص کردن جای وسایل، آن‌ها را باز نکنید. این کار باعث می‌شود ماه‌ها در داخل جعبه‌های باز شده به دنبال وسایل متفرقه و مختلف بگردید.



بعد از حمل اثاثیه منزل به خانه ی جدید برای باز کردن برنامه‌ریزی داشته باشید. بهترین حالت باز کردن وسایل در مدت یک هفته خواهد بود:

1. گیج و عصبی نشوید. بهترین شرایط اینست که هر روز بعد از برگشتن از کار روزانه ( و کمک گرفتن از کسی برای نگه‌داری از کودکتان، ) شروع به باز کردن وسایل کنید.

2. از فرزند بزرگ‌تر خود در این راه کمک بگیرید. می‌توانید این کار نفس‌گیر را بین اعضاء خانواده تبدیل به کاری سرگرم‌کننده کنید.. از آن‌ها بخواهید هر روز دو یا سه جعبه را باز کنند.

3. جعبه‌های پرکارتر مانند ظروف غیرضروری آشپزخانه یا وسایل گاراژ را به انتهای کار موکول کنید.

4. فراموش نکنید وسایل مورد نیاز و ضروری را ابتدا باز کنید. وسایل ضروری شامل ملحفه‌ها، وسایل حمام و آشپزخانه و بعضی از لباس‌ها خواهند بود. باز شدن وسایل لازم، زندگی را در طول مدتی که در خانه جدید کاملا مستقر شوید، کمی راحت‌تر می‌کند.

5. هنگام باز کردن کارتن‌ها، فهرستی از محتویات داخل آن تهیه کنید و این یادداشت را تا انتهای چیدمان همراه خود داشته باشید ، این مساله کمک میکند تا وسایل را راحت‌تر پیدا کنید.

6. جعبه ها و بسته بندی ها را اتاق به اتاق باز و از آشپزخانه و حمام شروع کرده و تا اتاق‌خواب‌ها و اتاق بچه‌ها ادامه دهید.

7. به محض این که هر کس به وسایل شخصی خود دسترسی پیدا کرد، سراغ وسایل بقیه جاها مثلا اتاق پذیرایی، راهرو و ... برود.